9 Ekim 2017 Pazartesi

Özge'nin Şefkatli Eğitmen Günlüğü 1. Hafta


Sura Hart ne diyor?

Kendilerinden sınıf yaşamına aktif olarak katkıda bulunmaları istendiğinde, öğrenciler genellikle hevesli katılımcılar olmaya meyillidirler. Şiddetsiz İletişimin özünde karşılıklı anlaşmaya dayalı bir vizyon yaratmak vardır.
Öğrencilerinizle birlikte geçirmek istediğiniz okul yılına dair bir vizyon belirleyin. Bu vizyonu yazın. Resimlerini çizin. Vizyonla ilgili konuşun. Ardından bu vizyonu ne tür davranışların destekleyeceği ile ilgili bir grup anlaşması yapın. Anlaşmayı çocuklara imzalatın ve görebilecekleri bir yere asın.

Ben ne düşünüyorum?
Çocuklarla çalışmaya başladığım ilk yıl amacım bahsedildiği gibi bir "vizyon" oluşturmazken, bunu daha çok kendi amaçladıklarım üzerinden yapabilmiştim. Zamanla bunu çocuklarla birlikte oluşturabilmenin daha kıymetli ve etkili olduğunu gördüm.
İki başlangıç arasında oldukça fark vardı. Çocuklar kendini sürecin aktif katılımcısı olarak gördüğünde  ortaklaşmaya dair çaba, olumlu yönde davranış değişikliği oluştu sınıf içi iletişim arttı.
Bu yüzden görüyorum ki şartlar ne olursa olsun en temel şey çocukla bağ kurmak (şiddetsiz iletişim), dönemi planlarken gidilecek yollardan haberdar olmak (vizyon belirlemek) ve bunun güvencesini sağlamak (anlaşma).

Çocukların geribildirimleri neler?

Çocukların önceki yıl birbirlerini dinlemeye ve birlikte karar almaya dair çok fazla yaşantılarının olmadığını gözlemledim. Çember ortamı, konuşma nesnesi, birbirini sırayla dinleme yeni bir şey gibi geldi. Bu paylaşımın onları heyecanlandırdığını gözlemledim.

Sonrası ile ilgili ne düşünüyorum?

Sonrası için çember zamanına farklı gündemlerle gelip bu vizyonu adım adım oluşturmayı düşünüyorum. Daha bu haftadan ortaklaştığımız bazı konular vardı. Anlaşmaya varmamız gereken bazı yaklaşımlar oldu. Bunları birlikte çizip herkesin görebileceği bir yerde bulundurmak gerekiyor. Ara ara da anlaşmalar üzerine konuşmak ve hatırlatmak faydalı olacaktır.
Ve paylaşımlarımızı kolaylaştırması açısından "duygularını tanıma" "dinleme" başlıklarını öncelikli tutup üzerine eğilmek, şiddetsiz iletişim pratikleri yapmak istiyorum.

Kendimi nasıl değerlendiriyorum?

 Bu yaş grubuyla birlikte deneyim biriktirme heyecanını seviyorum. İlk haftamızın ardından planlamanın çalışılması gereken konuların tespitiyle kolaylaşacağını düşünüyorum.
Bunu yaparken de bu dönemle çalışan arkadaşlarımdan deneyim paylaşımı yapmasının süreci destekleyeceğini düşünüyorum.

Görüyorum ki oyun olmayan bir şeyi yapmak hepimiz için sıkıcı olacak. Bu süreci de bol bol oyunla geçirebilmenin zeminini hazırlamak için daha çok araştırma yapmak gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder