23 Ekim 2017 Pazartesi

Özge'nin Şefkatli Eğitmen Günlüğü 2. Hafta

Sura Hart ne diyor?
Öğrenmek öğrenciler için sınıfa getirdikleri bir sürü ihtiyaçtan sadece biridir. İlişki tabanlı bir sınıfta; güvenlik, güven, öğrencilerin ihtiyaçları, öğretmenlerin ihtiyaçları ve iletişim biçimleri kullanılan müfredat için tarih, yabancı dil, fen bilimleri ve diğer akademik konular kadar önemlidir.
Sınıfta izlediğiniz müfredat bu değerleri nasıl yansıtıyor? Kullandığınız müfredatta bu değerleri daha güçlü yansıtmaya yarayacak değişiklikler yapmak ister misiniz?

Ben ne düşünüyorum?
Yapmaya çalıştığımız şeyin en önemli ayrımının bu olduğunu düşünüyorum. Öğrenilmesi gereken akademik konular, o hafta işlenmesi gereken müfredattan ziyade güven ilişkisi, açık iletişim ile ilerlemek.. Bu konularda çalışmaya ihtiyaç varsa ilk zamanlar "geride kalıyorum" hissi oluşsa da zamanla akademik süreçleri daha sağlam destekleyeceğini düşünüyorum.
Çocuklarla nasıl paylaşıyorum?
Planlamayı yaparken öğrenme merkezleri oluşturup, erken çocukluk eğitimi kazanımlarına göre konu ve içerik geliştirirken çemberlerde "duygular" üzerine konuşmaya, minik etkinlikler hazırlamaya başladım.
Geçen haftanın süreçlerinden "ortak bir vizyon oluşturma" konusunda yaşantı biriktikçe örnekler birikiyor. Ancak hala somutlaştıramadık.
Ayrıca bu hafta ve sonraki haftalarda bir gün, bir saati güven, duygularını tanıma, işbirliği gibi kavramlar üzerinde çalışmak için ayırdım.
Çocukların geribildirimleri neler?
Grupta az kişi olduğumuz için süreç daha kolay ilerliyor. Ben iki haftalık birliktelik sonunda birbirimize olan güvenin arttığını gözlemledim.  Bu güven bağının kurulmaya başladığını bazen sadece sessiz bir kucaklaşmadan anlayabiliyorum.
Sonrası ile ilgili ne düşünüyorum?
Ben ve çocuklar arasındaki ilişki temelinin artık daha güçlendiğini görüyorum. Sabah çemberlerinde paylaşımlar birbirimiz hakkında daha çok şey öğrenmemizi sağladı. Her hafta 1 saatlik ayırdığım dilimi bu hafta ne şekilde başlatacağımı planlamam gerekiyor. Çocuklardan geribildirim alabilmek için de farklı ifade teknikleri üzerine çalışsam iyi olacak.
Kendimi nasıl değerlendiriyorum?
Önemli gördüğüm kavramları tüm plan programa yedirmek istesem de bu bazen beni odağımdan koparabiliyor. "Her hafta bir saat işbirliği/duygu/güven vs çalışacağım" dediğimde daha kolay çalışıp, konu ile ilgili daha çok veri toplayabiliyorum. Bu şekilde planladığımda sürecin nasıl ilerleyeceğini merak ediyorum.
Ve kendimi erken çocukluk dönemiyle çalışırken mutlu görüyorum. Aklıma gelebilecek her şeyin sebebinin, nasılının, oluşunun sorgulanması her geçen gün zihnimi açıyor :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder